28 February 2011

Apa Pendapat Anda ?

Assalammualaikum...dan salam sejahtera... 
kali nie aku nak bercerita tentang hidup di dalam penjara.... 
sekarang ni...kerajaan sangat pintar dalam mengurus kakitangan mereka...
apa yg aku maksudkan ialah Punchcard! 
aku hairan la.... 

apa yang mereka suka sangat2 mewujudkan benda2 yg merepek nie..
ye..mmg bena, sbelum nie mmg ramai pekerja yg datang lambat ke lokasi kerja...
krn zaman dulu belum wujud lagi sistem puchcard! ...
tp ...bagi aku...masih ada cara lain yg lebih adil dan saksama lagi menyenangkan utk mengatasi masalah ini...



salah satunya ialah membuat kerja contract kemudian di serap...
utk melihat samada seseorang itu boleh bekerja atau tidak...
buatla satu contract 6 bulan bekerja...
kalo prestasi baik...
barula pekerja tersebut diserap utk bekerja,...
Apa Pendapat Anda??

aku bercerita tentang nie kerana aku sekarang ni aku hairan 
knp sistem hidup dalam jail ni wujud di negara kita??? 
Apa Pendapat Anda?? 
Pressure..! itulah yg kakitangan kerajaan akan rasa...
bila dah tertekan ...ramai yg bekerja tidak ikhlas... 
bila dah tak ikhlas... 
kerja pun kucar kacir... 
Apa Pendapat Anda?? 

so...renung2kan ...kalo ada yg korang ada pendapat ..sila bagi komen ...TQ! 


No comments:

Post a Comment